Virusai žalingi skirtingai. Kompiuterių virusai gali sunaikinti terabaitus informacijos. Biologiniai virusai kelis kartus per
metus sumažina nemažos dirbančiųjų dalies darbingumą. O marketinginiai virusai ... neša pelną. Nors kreivose
rankose jis gali padaryti tokią žalą, kokia nesisapnavo jokiems hakeriams ar mikrobiologams. Taigi, virusinis
marketingas už ir prieš.
Pasaulį valdo vartotojas. Jis priekabiai apžiūrinėja, uostinėja, įsiklauso, bando ant danties ir lygina kainas. Jos
didenybę bando įtikinėti reklaminiais filmukais, sufleruoja užsakytuose straipsniuose, vilioja lankstinukais ir gundo
kaina. Išsiskiria du organizacijų tipai: monopolistai (dažniau įtikinėja juos, o ne jie) ir kompanijos, kurios gudrumu ir ir
išmone provokuoja jos Didenybę tapti jų prekių ir paslaugų reklamuotoju (tik nesupainiokite to su vaikštančiais
sumuštiniais) platinti marketinginį virusą informaciją, kurią lengva paltinti pažįstamiems, draugams arba
kolegoms.
Istoriškai taip jau susiklostė, kad virusinis marketingas, akip ir gandai, nebuvo plačiai pripažintas tarp marketingistų, jį
retai įtraukia į planus. Gal kalti teoretikai (Kotleris, Trautas ir kt.), neįtraukę jo į savo kapitalius veikalus, gal žodžio
virusas baiminimasis...
Virusinis marketingas iki istorinio materializmo epochos
Virusinis marketingas puikiai gyvuoja ier be globalaus voratinklio. Jo virusai atsirado senai iki Interneto ir jų
pagrindas labai paprastas padaryti taip, kad klientai aktyviai reklamuotų jūsų prekes arba paslaugas.
Ir čia vert prisiminti patyrusius marketingistus, be jokios abejonės gaidelės sakančius surinkim klientus, duokim
jiems babkių ir tegu jie mus rekomenduoja. Tokios priemonės rezultatą galima nuspėti su 99% tikimybe. Šviesos
greičiu sklindantis gandas apie nesąžiningą kompaniją, pardavinėjančią nekokybiškus dalykus ir t.t. sugedusio
telefono efektas. Taip, žmonių prigimtis gobši, tačiau su ja dirbti reikia subtiliau.
Sau ir tam vaikinui
Tiesioginių pardavimų gudrieji kūrėjai sumąstė, kad viename laiške galima pasiųsti du nuolaidų kuponus arba
kvietimus išpardavimams, tuo pačiu subtiliai skatinanr pirkėjus antrąjį perduoti draugui. Kai kurie konsultantai,
teisininkai ar buhalteriai taip siunčia vizitinės korteles po dvi voke. Dažniausiai antroji skrenda į šiukšlių dėžę, bet šio
aspekto dabar neliesim. Tik priminsime, kad geriau gražiai pasiūlyti antrąjį egzempliorių perduoti draugužio naudai,
nei griežtai prisakyti tai padaryti.
Papirkinėjimas (iš MLM metodų)
Vienos kompanijos pasakiškas sumas sukiša į reklamą, o kitos į draugystę. Tas metodas jau nuo seno pasiteisino
verbuojant į sektas ir brolijas: atvedei draugą gavai prizą.
Tu mano draugas ir aš tavo draugas
Tokią brangią akciją gali tik indistrijos milžinai. Uniliver marketingistai nusprendė paspartinti Dove muilo išplitimą
pasinaudodami virusiniu marketingu. Akcijso esmė buvo tokia kiekvienai moteriai, su i nuolaidų kuponu (jį buvo
galima išsikirpti iš laikraščio) atsinešusiai ir trijų draugių adresus, duodavo du muilo gabalus. Parduotos draugės
gaudavo siuntinuką su vienu muilo gabaliuku, o skiltyje siuntėjas buvo nurodytas rekomendavusios draugės vardas. Iš
vienos pusės draugiškas dėmesio ženklas, iš kitos tas pats draugų pardavimas gražiame įpakavime. Kaip
besakytum, tačiau Dove muilo pardavimai išaugo 10%.
Beribės pasaulinio tinklo galimybės
Protingi žmonės išgalvojo internetą, ne mažiau gudrūs visą virusinio marketingo jėgą sukėlė į jį. Vienu pirmųjų buvo
Sabeer Bhatia ir Jack Smith, nusprendę duoti žmonėms laimė nemokamo el. pašto pavidalu, - o toliau jau viskas ritosi
nesustabdomai.
Internete mažomis sanaudomis galima įkurdinti virtualų ofisą ir realią parduotuvę, politiką ar
animacinį herojų.
Jums laiškas
Buvo metas (tolimoje Amerikoje), kai elektroninis paštas buvo universitetų, mokyklų ir kitų (daugiausia vyriausybinių)
įstaigų privilegija. Tik nedaugelis galėjo puikuotis el. pašto adresu. Tad du auksarankiai Sabeer Bhatia ir Jack Smith
įkūrė Hotmail.com kompaniją ir ėmė siūlyti nemokamą el. paštą kiekvienam norinčiam. Didžiausią klientų dalį
atitempė viena vienintelė eilutė Paimkite nemokamą el. paštą iš Holmail.com. Tie magiški žodžiai per 18 mėn.
atvedė 18 mln. klientų ir tie žodžiai buvo ne New York Times puslapiuose, ne Los Andželo autostradose, o
išsiųstų el. laiškų apačioje. Šį būdą iki šiol naudoja nemokamo el. pašto siūlytojai. Klasika madoje visada vertinama.
Jauki salelė audringoje jūroje
Nusibodusiame jūros peizaže laivo kapitonas akimis ieško jaukios salelės. Pavargęs nuo klajonių internete 21 a.
žmogus ieško tylios svetainės, kur galėtų pabendrauti su vienminčiais, aptarti savo problemas, pailsinti sielą. Tegu
tavo svetainė tampa jam uostu. Tam tereikia visiško nieko forumo ar pokalbių kambario. Vis labiau populiarėja
svetainės su teminiais forumais. Gerai pailsėjęs pietuose vargu ar slėps savo emocijas. Nuo pokalbių forume iki
apsipirkimo svetainėje tik vienas žingsnis. Štai tikrasis virusinio marketingo veikimas.
Stebuklingas žodis už dyka
Nemokami dalykėliai (paštas, programos, volpeiperiai ir pan. tik srėbk. Internetas mus užverčia dovanomis. Jose yra
paslėptas gobšumas, yra nauda iš jų. Kaip apie gerą daiktą nepapasakosi draugai. O kartu su įdomiu anekdotu ar
juokingu klipuku, šmėkštels galvoje ir firmos pavadinimas.
Ir pabaigai šalto vandens šliūkštelėjimas
Galimybė gerokai išplėsti rinkos dalį argi tai ne rimta priežastis mesti viską ir užsiimti pletkais? Tad verta užtrukti dar
minutėlę ir susipažinti su svetimomis klaidomis.
Kasmet IKEA stebina savaip. Kai ką prutraukia nauja baldų spalva, o kitus kainos kavinėje. Saulėtojo San Francisko
gyventojus IKEA nemaloniai nustebino savo betarpiškumu, pasiūlusi, kad gaus nuolaidą, jei pranešimą apie naujos
parduotuvės atidarymą išsiuntinės 10-čiai draugų. Vietoje pirkėjų minios kompanija sulaukė pundo skundų ir
paskubėjo užraukti tą reklaminę kampaniją.
Fogdog kompanija, sporto įrangos internete pardavėja, panoro į savo svetainę pritraukti naujų pirkėjų, tačiau vos
neprarado ankstesnių. Kompanijos marketingistai pradėjo reklaminę kampaniją Nurodyk draugą svetainės
lankytojui siūlė nurodyti 25-ių savo draugų, kuriems bus išsiųstas 10 dolerių vertės nuolaidų kuponas, el. pašto
adresus. Lankytojų pasipiktinui nebuvo ribų.
Abi minėtos kompanijos sulaužė pirkėjų pasitikėjimą, nes pabandė pereiti nuo draugystės prie tiesioginio
pasipelnymo. Už tai ir nukentėjo.
Buvo dar kompanija Inuit, siūlusi pinigus už jos rekomendavimą. Į tai gavo atsakymą: Už grašius draugų
neparduodame!
Virusinis marketingas puikus metodas, tačiau, kaip bet kuris kitas, jo atveju reikia kruopštaus planavimo, ilgo
draugiškų santykių su klientais nustatymo ir problemos esmės supratimo.
Kiti HOT.LT straipsniai:
Minties virusai
Kompiuterių ištakos
Amerikietiškoji Šalčiūtė
Pirmasis interneto ryšys
Ar gali būti "naudingi" virusai?
Bilas Geitsas: kol dar nebuvo garsus
S. Lemas. Cave Internetum
Styvo Džobso kelias į žvaigždes
Technika: Nuo Paleolito laikų
Algebra akimirksniu
Ką vadiname programuotoju?
Unix ir C kalbos kiltis ir ... šachmatai
Didelių duomenų analizės terminai
Tikroji Interneto pabaiga
Ar mašina kada nors mąstys?
Jūsų skaitmeninės tapatybės kelias į anapilį
P-NP: Ant sveiko proto svarstyklių
Eliza ir rūpesčiai dėl tapatybės
AWK kalba - sena ir nuolat aktuali
Mūšis kibernetiniame pasaulyje
Naujojo tipo mokslas
ARPANET istorija
Programavimo kalbų evoliucija
Seniausias pasaulyje analoginis kompiuteris
Visata kaip kompiuteris
Programavimo paradigmos
Nulio istorija
Haketonai
|